Γλώσσα

 

Διδακτικό υλικό από το  «Ψηφιακό Σχολείο»

  • Βιβλίο Μαθητή (το διαδραστικό-εμπλουτισμένο «Βιβλίο του μαθητή» , πατήστε εδώ
  •  Τετράδια Εργασιών,  πατήστε εδώ
  • Ανθολόγιο, πατήστε εδώ 
  • Βιβλίο Γραμματικής πατήστε εδώ 

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΛΕΞΙΚΑ

Θα βρείτε στην  Πύλη για την ελληνική γλώσσα
Α. Το Λεξικό της κοινής νεοελληνικής (του Τριανταφυλλίδη)είναι ένα σύγχρονο και πλήρες ερμηνευτικό, ορθογραφικό και ετυμολογικό λεξικό της νέας ελληνικής.
Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο πατήστε εδώ

Β. Το Αντίστροφο λεξικό (Αναστασιάδη -Συμαιωνίδη)που είναι πρόσφορο για αναζήτηση λέξεων βάσει της κατάληξής τους.
Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο πατήστε εδώ 
ΓΣτο εκπαιδευτικό λογισμικό της Γλώσσας της Ε΄ τάξης (on line Εκπαιδευτικό λογισμικό)
Δικτυακό χώρο  παρέχεται σε online μορφή το πιστοποιημένο εκπαιδευτικό λογισμικό για την Α’Βάθμια & Β’Βάθμια εκπαίδευση και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ανεξάρτητα του λειτουργικού σας συστήματος και του φυλλομετρητή που διαθέτει ο Η/Υ σας.

Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο  εδώ

Δ. Εκπαιδευτική  τηλεόραση

Γραμματική -Ιστορίες χωρίς τέλος
πατήστε εδώ 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Θα βρείτε:
Α. Στον Ιστότοπο του Θεόδωρου Αρβανιτίδη:
Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο πατήστε εδώ

Β. Στην ψηφιακή τάξη :
Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο πατήστε εδώ

Α. Στον Ιστότοπο του Αποστόλη Αγγελόπουλου:
Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο πατήστε εδώ

ΕΝΟΤΗΤΑ 13:Κατασκευές



Να βρεις σε ποια φωνή ανήκουν τα παρακάτω ρήματα. Πατήστε εδώ

 

2 Απριλίου _Παγκόσμια  Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 

Τα βιβλία είναι οι πιο ήσυχοι και οι πιο σταθεροί φίλοι. Είναι οι πιο προσιτοί και σοφότεροι σύμβουλοι και οι πιο υπομονετικοί δάσκαλοι. " -Charles W. Eliot.

Στους παρακάτω υπερσύνδεσμους θα βρείτε:

Προτάσεις …για κάθε μέρα

  •  Διάλεξε το αγαπημένο σου βιβλίο και διάβασε το στα αδέλφια σου και στους γονείς σου. Γράψε και εικονογράφησε το δικό σου βιβλίο.
  •   Φτιάξε σελιδοδείκτες και χάρισέ τους στα αγαπημένα σου πρόσωπα. 
  •   Φτιάξε κάρτες με τα βιβλία που διάβασες. Γράψε μια μικρή περίληψη ή ένα απόσπασμα που σου άρεσε. Μπορείς να τις μοιραστείς με τους συμμαθητές σου.
  •    Ηχογράφησε το αγαπημένο σου παραμύθι. Είναι πολύ ωραίο να ακούμε αγαπημένες ιστορίες με τη δική μας φωνή!
  •  Άλλαξε το τέλος της ιστορίας με ένα δικό σου.
  • Φτιάξε μια διαφήμιση για το αγαπημένο σου βιβλίο προσκαλώντας τους φίλους σου να το διαβάσουν.
  •   Γέμισε διαφορετικά βαζάκια με λέξεις, όπως για παράδειγμα «γλυκές λέξεις», «αστείες λέξεις», «λέξεις για φυτά», «μεγάλες λέξεις», «μικρές λέξεις»… Διάλεξε λέξεις από τα βαζάκια και φτιάξε τη δική σου ιστορία.
  • Οι σπασμένες λέξεις
  •  Γράψε σύνθετες λέξεις σε λωρίδες χαρτιού. Κόψε το χαρτί και προσπάθησε να ξανασυνθέσεις τις λέξεις!
  • Οι κρυμμένες λέξεις
  •  Γράψε λέξεις σε ένα πλέγμα με κουτάκια κάθετα ή οριζόντια. Έπειτα γέμισε τα υπόλοιπα κουτάκια με τυχαία γράμματα. Προσπάθησε να ανακαλύψεις τις κρυμμένες λέξεις!


Αποκριές 2022






6η Ενότητα : Μουσική 


ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΕΓΧΟΡΔΑ

Τι όργανο ακούς;Παίξε και ανακάλυψε....



Θεωρία : Υποκείμενο Ρήμα Αντικείμενο  




https://anoixtosxoleio.weebly.com/muomicronupsilonsigmaiotakappa942.html

Ώρα για παιχνίδι ! Πατήστε εδώ 


3η Ενότητα : 28η Οκτωβρίου 

  • Έργα τέχνης ΚΑΙ εφημερίδες 




  • Καρικατούρες 


  • Πίνακες ζωγραφικής 

 

  • τραγούδια 
ΒΕΜΠΟ -ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΑΙΔΙΑ

Γυναίκες Ηπειρώτισσες



 1η ενότητα : Ο Φίλος μου το περιβάλλον 

ΔΟΜΗ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

  • Παρουσιάζουμε τον ΤΟΠΟ που συμβαίνουν τα γεγονότα.

  • Παρουσιάζουμε τον ΧΡΟΝΟ που συμβαίνουν τα γεγονότα.

  • Παρουσιάζουμε τους ΗΡΩΕΣ.

  • Αναφέρουμε την ΑΦΟΡΜΗ των γεγονότων.

  • Συνεχίζουμε με τις ΠΡΑΞΕΙΣ και τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ.

  • Παρουσιάζουμε το ΤΕΛΟΣ της ιστορίας.

  • Δεν ξεχνάμε τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ των ηρώων.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Για να δείξουμε τον ΤΟΠΟ χρησιμοποιούμε:

  • Τοπικά Επιρρήματα: μακριά, ανατολικά, αντίκρυ, εκεί

  • Επίθετα: μακρινός-η-ο, γειτονικός-η-ο, πεδινός-η-ο, διπλανός-η-ο

  • Φράσεις με προθέσεις: από το σπίτι, μέχρι το χωριό, στην κορυφή

Για να δείξουμε τον ΧΡΟΝΟ χρησιμοποιούμε:

  • Τους χρόνους των ρημάτων (Παρατατικό, Αόριστο, Υπερσυντέλικο)

  • Χρονικά Επιρρήματα: τότε, ύστερα, πέρυσι, έπειτα, μετά

  • Ουσιαστικά με χρήση επιρρήματος: το βράδυ, την επόμενη μέρα, το καλοκαίρι

  • Χρονικές Δευτερεύουσες Προτάσεις: Μόλις ξύπνησε...,  Όταν τον είδε...

Για να παρουσιάσουμε τους ΗΡΩΕΣ χρησιμοποιούμε:

  • όνομα / φύλο

  • ηλικία

  • κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (ο γαλανομάτης)



Για να δείτε το video για τα ρήματα , πατήστε εδώ 



Ορθογραφία των καταλήξεων των ρημάτων

 

  1. Οι καταλήξεις των ρημάτων σε -αι και –ε


Ο Ενεστώτας όπως και ο Εξακολουθητικός μέλλοντας της παθητικής φωνής σε όλα τα πρόσωπα του ενικού αριθμού και στο γ΄  πληθυντικό γράφονται με αι. 

Το α΄ και το β ΄ πληθυντικό πρόσωπο του Ενεστώτα και όλοι οι  άλλοι χρόνοι της παθητικής φωνής γράφονται με  –ε


Π.χ. εγώ , εσύ , αυτός …….αισθάνεται

           εμείς αισθανόμαστε

           εσείς αισθάνεστε

           αυτοί αισθάνονται 


  1. Τα ρήματα σε -ίζω 

Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ίζω γράφονται με ι και στους υπόλοιπους χρόνους της ενεργητικής και παθητικής φωνής.  


Π.χ. ζωγραφίζω  →ζωγράφιζα, ζωγράφισα, θα ζωγραφίσω, θα ζωγραφίζω, έχω ζωγραφίσει κτλ.

  • Εξαιρούνται τα ρήματα :δακρύζω, πρήζω, δανείζω, κατακλύζω, σφύζω, αθροίζω, γογγύζω, κελαρύζω, συγχύζω.


  1. Ο αόριστος των ρημάτων σε –ώ


Τα περισσότερα ρήματα που τονίζονται στη λήγουσα (της β΄ συζυγίας σε ) γράφονται με η στους χρόνους της ενεργητικής και της παθητικής φωνής . 


Π.χ. απαντώ → απάντησα, θα απαντήσω, έχω απαντήσει, είχα απαντήσει, θα έχω απαντήσει

Αγαπιέμαι → αγαπήθηκα, θα αγαπηθώ, έχω αγαπηθεί, είχα αγαπηθεί ,  θα έχω αγαπηθεί


Εξαιρούνται τα ρήματαμηνώ και  μεθώ , που στις αντίστοιχες καταλήξεις γράφονται με υ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ_Δωρίστε πόντους στο σχολείο μας  ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΤΕΘΕΙ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ  ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ...