Διδακτικό υλικό από το «Ψηφιακό Σχολείο»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΛΕΞΙΚΑ
Για να μεταβείτε στο δικτυακό χώρο πατήστε εδώ
Δ. Εκπαιδευτική τηλεόραση
πατήστε εδώ
Να βρεις σε ποια φωνή ανήκουν τα παρακάτω ρήματα. Πατήστε εδώ
2 Απριλίου _Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Τα βιβλία είναι οι πιο ήσυχοι και οι πιο σταθεροί φίλοι. Είναι οι πιο προσιτοί και σοφότεροι σύμβουλοι και οι πιο υπομονετικοί δάσκαλοι. " -Charles W. Eliot.
Στους παρακάτω υπερσύνδεσμους θα βρείτε:
- το υπέροχο animation ,The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore, https://video.link/w/qCxhc
- Ένα παραμύθι του Άντερσεν ,http://www.viewpure.com/UJn_Rsrf4Bs?start=0&end=0
- «Σαν διαβάζω ένα βιβλίο» από το fun for kids and parents, http://www.viewpure.com/VfQF4HK9nuU?start=0&end=0
- Πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο https://issuu.com/kedrospbl/docs/20090907_pos_ftiaxnetai_ena_vivlio
Προτάσεις …για κάθε μέρα
- Διάλεξε το αγαπημένο σου βιβλίο και διάβασε το στα αδέλφια σου και στους γονείς σου. Γράψε και εικονογράφησε το δικό σου βιβλίο.
- Φτιάξε σελιδοδείκτες και χάρισέ τους στα αγαπημένα σου πρόσωπα.
- Φτιάξε κάρτες με τα βιβλία που διάβασες. Γράψε μια μικρή περίληψη ή ένα απόσπασμα που σου άρεσε. Μπορείς να τις μοιραστείς με τους συμμαθητές σου.
- Ηχογράφησε το αγαπημένο σου παραμύθι. Είναι πολύ ωραίο να ακούμε αγαπημένες ιστορίες με τη δική μας φωνή!
- Άλλαξε το τέλος της ιστορίας με ένα δικό σου.
- Φτιάξε μια διαφήμιση για το αγαπημένο σου βιβλίο προσκαλώντας τους φίλους σου να το διαβάσουν.
- Γέμισε διαφορετικά βαζάκια με λέξεις, όπως για παράδειγμα «γλυκές λέξεις», «αστείες λέξεις», «λέξεις για φυτά», «μεγάλες λέξεις», «μικρές λέξεις»… Διάλεξε λέξεις από τα βαζάκια και φτιάξε τη δική σου ιστορία.
- Οι σπασμένες λέξεις
- Γράψε σύνθετες λέξεις σε λωρίδες χαρτιού. Κόψε το χαρτί και προσπάθησε να ξανασυνθέσεις τις λέξεις!
- Οι κρυμμένες λέξεις
- Γράψε λέξεις σε ένα πλέγμα με κουτάκια κάθετα ή οριζόντια. Έπειτα γέμισε τα υπόλοιπα κουτάκια με τυχαία γράμματα. Προσπάθησε να ανακαλύψεις τις κρυμμένες λέξεις!
- το υπέροχο animation ,The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore, https://video.link/w/qCxhc
- Ένα παραμύθι του Άντερσεν ,http://www.viewpure.com/UJn_Rsrf4Bs?start=0&end=0
- «Σαν διαβάζω ένα βιβλίο» από το fun for kids and parents, http://www.viewpure.com/VfQF4HK9nuU?start=0&end=0
- Πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο https://issuu.com/kedrospbl/docs/20090907_pos_ftiaxnetai_ena_vivlio
Αποκριές 2022
Τι όργανο ακούς;Παίξε και ανακάλυψε....
Θεωρία : Υποκείμενο Ρήμα Αντικείμενο
https://anoixtosxoleio.weebly.com/muomicronupsilonsigmaiotakappa942.html
Ώρα για παιχνίδι ! Πατήστε εδώ
3η Ενότητα : 28η Οκτωβρίου
- Έργα τέχνης ΚΑΙ εφημερίδες
- Καρικατούρες
- Πίνακες ζωγραφικής
- Ταινίες για την 28η Οκτωβρίου
Το Ξυπόλητο Τάγμα (1954)
Ντοκιμαντέρ για την 28η Οκτωβρίου
- τραγούδια
ΒΕΜΠΟ -ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΑΙΔΙΑ
Γυναίκες Ηπειρώτισσες
1η ενότητα : Ο Φίλος μου το περιβάλλον
Ορθογραφία των καταλήξεων των ρημάτων
Οι καταλήξεις των ρημάτων σε -αι και –ε
Ο Ενεστώτας όπως και ο Εξακολουθητικός μέλλοντας της παθητικής φωνής σε όλα τα πρόσωπα του ενικού αριθμού και στο γ΄ πληθυντικό γράφονται με αι.
Το α΄ και το β ΄ πληθυντικό πρόσωπο του Ενεστώτα και όλοι οι άλλοι χρόνοι της παθητικής φωνής γράφονται με –ε.
Π.χ. εγώ , εσύ , αυτός …….αισθάνεται
εμείς αισθανόμαστε
εσείς αισθάνεστε
αυτοί αισθάνονται
Τα ρήματα σε -ίζω
Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ίζω γράφονται με ι και στους υπόλοιπους χρόνους της ενεργητικής και παθητικής φωνής.
Π.χ. ζωγραφίζω →ζωγράφιζα, ζωγράφισα, θα ζωγραφίσω, θα ζωγραφίζω, έχω ζωγραφίσει κτλ.
Εξαιρούνται τα ρήματα :δακρύζω, πρήζω, δανείζω, κατακλύζω, σφύζω, αθροίζω, γογγύζω, κελαρύζω, συγχύζω.
Ο αόριστος των ρημάτων σε –ώ
Τα περισσότερα ρήματα που τονίζονται στη λήγουσα (της β΄ συζυγίας σε -ώ ) γράφονται με η στους χρόνους της ενεργητικής και της παθητικής φωνής .
Π.χ. απαντώ → απάντησα, θα απαντήσω, έχω απαντήσει, είχα απαντήσει, θα έχω απαντήσει
Αγαπιέμαι → αγαπήθηκα, θα αγαπηθώ, έχω αγαπηθεί, είχα αγαπηθεί , θα έχω αγαπηθεί
Εξαιρούνται τα ρήματα : μηνώ και μεθώ , που στις αντίστοιχες καταλήξεις γράφονται με υ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου